Julklappar & vinter



Nu har tiden runnit iväg igen. Jag försöker skriva lite nu och då men ändå så blir det långt emellan inläggen. Nu har jag jullov och kommer förhoppningsvis ha mera tid.

Vintern har kommit till oss! Det känns toppen måste jag säga. Hundarna älskar när det är snö. Jag kan ju inte säga att jag inte gillar det. Det är så skönt att det blir ljusare igen. Hoppas snön får ligga nu ett par veckor. Jag vill ha en riktig vinter i år ingen blask vinter.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Jag har ju praktiserat nu i tre veckor och det har varit väldigt roligt och lärorikt. Jag trivs jätte bra och ser fram emot att få börja igen efter jul.

För ett par dagar sedan var Min bor och hans tjej hem till mamma. De var på väg upp till jämtland för att fira jul med hennes familj. Så de stannade på vägen en natt. Naturligtvis hade de med sig Jippies dotter lilla Doris. Gud vilken fin liten hund. Nu är hon ganska stor men hon är ändå världens finaste. Gud va stolt jag blir när jag ser henne. Det är bara för bra för att vara sant! Bilder på henne kommer senare.

Idag skall vi till valbo och handla de sista julklapparna. Jag hoppas jag hittar de jag skall ha. Hur går det för er med julklapparna? Är ni färdiga?
Jag tycker att det är hemskt svårt att köpa julklappar åt folk även om man känner dem. Jag vet aldrig vad jag skall köpa.

Bilden är ifrån förra vintern. Den dagen var det jätte fint väder och -22 grader ute. Hundarna älskade det!



Kommentarer
Emelie Sellmander

Åh, vad kul det är läsa din blogg, kikar in här då och då.



Här hemma är vi klara med julklapparna sedan i november, men lite fler extra julklappar har det blivit nu till prinsen. Det är så lätt att köpa till han ju. Hoppas allt är bra med dig annars?



God jul om inte annat/ Emelie och Ludwig

2009-12-20 @ 10:23:17
URL: http://ludwig2008.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0