Pepparkaksbak och julpynt

  

Oj nu var det länge sen jag skrev! Mycket har hänt sen sista inlägget. Jag har inte åkt tillbaka till Kimito utan stannar i sverige till mitten på Februari nästa år. Det känns jätte skönt.

Under de här veckorna som gått har jag pluggat hemmifrån och praktiserat en dag i veckan på en veterinärklinik. Praktiken har varit toppen! Det här yrket passar mig jätte bra. I nästa vecka börjar jag praktisera heltid på en annan klinik i Uppsala. Det skall bli jätte roligt att få se en annan klinik och deras vardag.

Hundträningen gå frammåt vilket känns kul. Just nu står den ganska still då jag har hjärnskakning sedan ett par dagar tillbaka. Men lite små träning här hemma kan jag inte låta bli. Jag har ett pågående projekt just nu med Jippie och det är att hon skall lära sig stå på frambenen. Vi får se hur det utvecklar sig.

Idag skall vi försöka få upp lite jul saker. Jag gjorde ordning adventsljustaken igår kväll. Det blev jätte fint.

Igår var jag in till mamma en sväng och hjälpte henne baka lite pepparkakor. Det är så mysigt att baka peppisar, när man gör det då är det snart jul! Synd bara att vi inte har någon snö än, men det kommer väl.

Nu ska jag lägga mig och vila lite.



Kommentarer
Anonym

Bra där Mommo! Ahaa du snodde idén av mig att gå på frambenen va ; O

2009-11-30 @ 20:25:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0