En helt vanlig måndag


                                     Min fina Jippie

Jag sitter här och funderar om vi gjort något som ni kan tycka vara intressant under dagen. Idag har tiden gått jätte fort. På förmiddagen började vi direkt med att berika burarna i skolans djurhus. Jag och Johanna hade projekt marsvin. Det var roligt men också väldigt jobbigt fysikt. De visade sig vara inte alls så lätt som vi hade tänkt oss. Efter att vi i närmare 30 minuters försökt skruva fast några avsatser mot faner väggen så gav vi upp. Vi gick då och hämtade våran lärare Allan i hopp om att han kunde hjälpa oss. Han försökte också skruva in skruvarna men fick också ge upp. Så till imorgon skall han fixa en skruvdragare så att det blir lite lättare för oss. Jag ska försöka ta en bild någon dag och lägga upp så får ni se hur fint det belv när vi var färdiga med allt annat som vi gjorde om!

NU på "kvällen" klockan är nästan 19 här i finland så har jag inte gjort så mycket. Jag är ganska trött efter allt dejourering som varit i helgen. den kommer dessverre inte ta slut förräns på torsdag morgon. Men men det är bara några få dagar kvar.

Resten av kvällen skall jag tvätta inför hemresan på torsdag. Det ska bli så skönt att komma hem igen, jag längtar!

Nej hörni nu har jag suttit här och gäspat en stund. Nu måste jag få lite middag i mig!

Ha det gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0