Kalla höstiga vindar



Idag är det inget bra väder ute, det blåser hårda kalla vindar. Det för tankarna till den varma underbara sommaren. Bilden är från i somras när vi var ute med båten en sväng. Den dagen var jätte härlig, vi stannade på en ö där vi badade och grillade gott! Tur att det finns möjlighet att längta tillbaka när man behöver det!

Trots vädret är jag pigg! Imorse efter dejouren så gick jag till sängs igen och sov i nästan 3 timmar. Det var jätte skönt! Nu kommer jag inte få sova längre än till halv sju (halv sex svensk tid) då jag har dejourering i lilla djurhuset hela veckan. Men det gör inget för på lördag får jag både sova länge och sova tillsammans med mitt hjärta! Gissa om jag längtar!

Annars händer det inte så mycket här. Vi pluggar så mycket som möjligt för att kunna lämna in det mesta innan vi åker hem på torsdag kväll. Det är så skönt att åka kvällsbåtarna. Direkt när vi kommit om bord går vi och äter lite kikar lite i taxfree och sen bums i säng och när man vaknar nästa morgon är man hemma i sverige! Kan det vara bättre? Nej jag tror inte det. Resan inräknat de få timmarna från sthlm är hlet klart värt det, att få komma hem!  Det känns så himla skönt att nu kommer jag kunna vara hemma ett tag och bara vara hemma. Det ska bli skönt att få vara i en miljö som man känner igen och vet vad som förväntas av en. Här är allt så nytt och lite konstigt fortfarande. Det är många saker som man fortfarande inte fattar varför man skall göra men men. Det löser sig nog!

Här är det höst nu, kalla mornar och gulalöv på träden. Undra hur det ser ut hemma? Har jag missat hela hösten eller är det fortfarande lite svamp kvar i skogarna? Jag hoppas det. Det är så mysigt att bara gå i skogen och plocka svamp. Jga äter inte svamp men plocka gärna! Förra hösten när vi var ute och plockade svamp gick vi in i en kohage i tron om att den var tom. När vi gått där en stund vänder jag mig om och bakom mig står ett gäng års kvigor och glor med sina stora ögon. Sen följde de med mig runt i skogen, jätte gulliga var de!

Nej nu måste jag återgå till mitt pluggande. Det vore skönt om jag hann lämna in lite uppgifter innan vi far hem på torsdag. Det kommer hända massor i veckan ändå så då har jag inte så mycket tid att plugga.

Hare gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0