Första flyttfåglarna

Min fina Jippa

Imorse när jag var ute och gick med Jippie såg jag ett gäng svanar flyga söder ut. Det känns lite vemodigt just nu. Vädret blir blåsigare och kallare än har inte träden ändrat färg så mycket. Är det något som är mysigt med hösten så är det alla vackra löv. Nej just nu känns allt lite tungt.

Men i morgon börjar en ny vecka ochdet innebär att det bara är 4 veckor kvar tills jag får åka hem! Gud av jag längtar. Mend et är massor skall hinnas med innan jag får fara. Vi har massor med uppgifter som skall in.

På tisdag kommer skolans nya åsna - Vackra Vera. Vera är tilltänkt kamrat till Sabata våran Åsne valack. Sabata gick tillsammans med en annan Åsen valack förr, Gordon. Men Gordon gick och dog i förra helgen så nu skall Sabata få en ny kompis.

Vera är en spansk import som förhopningsvis är dräktig. Åsnor är dräktiga i 12 månader så ifall damen behagar kommer det ett Åsne föl till somaren.

På tidag har våran klass i uppgift att släppa ihop åsnorna. Jag hoppas på att kunna fotografera lite.

Helgen har annars ängts åt att plugga och läsa en bra bok. Det är så sällan jag läser böcker tyvärr men när jag väl gör det gör jag inget annat .

Idag skall jag försöka städa lite, träna lite hund och plugga lite till.

Hare gott!


Kommentarer
Rebecca

Hej Tant!



lite avis på din utbildning må jag säga!

Min klass är ju esteter och en hel del av esteter är lite..ja du vet.



Längtar tills du kommer hem så vi kan spåra och leka. Blir inge utställning mer för mig o Persson i höst. Pengar va det dåligt med så vi får hålla oss. championatet kommer ^^ får ta viltspåret först.



Snart flyttar ja in in min lägenhet med byrackorna. Kom o hälsa på oss!! :)

massa svenska kramar

2009-09-08 @ 14:48:05
URL: http://www.freewebs.com/rebeccacrosson


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0