Ännu en älskad vän har vandrat över regnbågsbron





Denna gång hade turen kommit till min Jippie. För tre år sedan blev Jippie påkörd av en bil och blev sig aldrig riktigt lik efter det. Under 2009 har teckena på smärta eskalerat och blivit för många. Jippie var en levnadsglad hund som älskade att göra saker. Att träna med matte älskade hon. Men efter en stunds träning var det precis som att kroppen drog i bromsen och Jippie slutade träna oavsett hur mycket matte lockade. Ni som kände henne vet att det är inte likt Jippan att göra så.

Jippie somnade in lugnt och stilla. Det riktigt kändes hur hon fick frid i själen. Mattes älskade Jippie.

Tack Jippie för de underbara år som du gav oss! Alla roliga stunder som vi haft genom åren. Allt du har lärt mig om hundar och om träning. Jag kommer aldrig få en hund som dig igen. Du fattas oss. Hoppas du har det bra nu.


Nedan är några bilder från alla äventyr vi varit på tillsammans.
           


Kommentarer
Catrin

Jag tänker på dig Isabell! Du vet var jag finns om du vill prata...

2010-01-07 @ 22:31:03
Hanna

Vad tråkigt, men hoppas hon har fått det bra nu. Men hur är det med dig? Säg till om du vill prata så ringer jag dig!

2010-01-08 @ 01:26:28
Emma

Gud så tråkigt, fina Jippie =(

2010-01-08 @ 13:23:58
URL: http://emmavarga.blogg.se/
Anonym

Jippsan... Ännu mera kramar till dig gumman, bara att höra av sig om det är nått...

2010-01-10 @ 14:16:55
Tiger

Beklagar verkligen. Det är aldrig roligt när delar av våra hjärtan försvinner från oss. Det är lika tungt varje gång, oavsett om det är djur eller människa. Det är tur att minnena alltid finns kvar!

Sköt om dig Isabell! Hoppas vi ses snart!

Kramar Tiger

2010-01-12 @ 18:10:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0