Äntligen helg!

Doris

Ja idag tar jag helg. Gud så skönt det skall bli att vara ledig ett par dagar. Det behöver jag just nu! Den här veckan som varit har jag sovit så otroligt dåligt. Varför vet jag inte riktigt för jag har sovit mycket ändå. Men det är helt okej ändå. Nej sena kvällar är inget som passar mig.

Idag när jag var inne istan så kom jag och tänka på hur anonym man är inne i stan. Alla bara rusar förbi varandra så det finns ingen risk att någon ska råka känna igen en. Jätte skönt. Ibland är det nog viktigt för oss människor att bara få vara utan att någon ifrågasätter våra val och våra identieter och då kan det vara skönt att vara en person i en stor folksamling. Att bara få försvinna i mängden. Just så känner jag just nu. Jag orkar inte svara på folks frågor om det som hänt. Allt av värde finns att läsa i ett tidigare inlägg. Ni som vill spekulera mera gör det men gör det så att jag slipper höra det. Ni som känner mig och min älskade Jippie vet att jag gjorde allt för att hon skulle må bra och att detta inte var ett val som jag ville ta. Jag vill därmed sätta punkt för elaka kommentarer. Som jag skrev ovan: Ni som vill fortsätta spekulera kan göra det men gör det så att jag slipper höra.

Min älskade snuppa. Nu har det gått en vecka utan dig. Du fattas oss vännen. Jag vet varken ut eller in längre. Man säger att tiden läker men det är frågan om i det här fallet. Ja du vännen att det skulle sluta så här, det kunde jag väl aldrig tro. Idag så ringde jag till SVA för att fråga om du var färdig så att jag kunde ta hem dig men personalen hade gått för dagen. Vi får ringa igen imorgon. Snart är du hemma hos oss igen. Jag hoppas det känns bättre då.

Jag har fått många frågor om jag skall skaffa mig något nytt. Och jag det kommer jag väl göra så småning om. Jag hoppas det ialla fall.

Snart är det dags att ka tillbaka till Finland. Det skall bli kul faktiskt att komma iväg igen. Jag tycker att det är svårt att plugga när jag är här hemma. Här finns så himla mycket andra roliga saker att göra. 

Nu har Doris kommit och frågat om mat här flera gånger så det är väl kanske dags för utfodring av vilddjuren.

Ha det bra gott folk.  


Kommentarer
Monika.Jansson

Sorgearbete tar tid.2 år är en normal tid att sörja en människa. Det kan ta lika lång tid att sörja en hund. Känslor gör inte skillnad på folk & fä. Men sorgen klingar av och den går i vågor, så det kommer att bli bättre.

Isabell, jag vet att du tog rätt belut, jag stöttade dig helt och fullt i detta beslut, och gör det fortfarande. Djur skall INTE behöva lida mer än nödvändigt. Tyvärr ser vi alltid alltför sent att våra älskade djur har haft olidliga smärtor för det är en överlevnadsstrategi för en hund att inte visa sig svag eller sjuk. Ett sjukt eller skadat djur överges i naturen! Så det var så skönt att Jippie fick frid och ro i sin kropp och slapp vakna till smärta och oro varje morgon.

Jag blir ledsen och bestört att höra att människor har så liten medmänsklighet att de först och främst vill att ett djur skall leva i fruktansvärda smärtor för att tillfredställa vårt behov att ha individen kvar hos oss, att man sedan inte hjälper och stöttar människan bakom djuret som är mitt uppe i sin sorg och smärta över förlusten av en älskad vän säger väl en hel del om dessa månniskor och deras tillkortakommanden Sorgligt att se att människor är så villiga att sparka på den som redan ligger! Istället för att stötta, hjälpa, lyssna och trösta sin vän.

STOR KRAM till dig Isabell, du är min vän och jag sörjer med dig.

2010-01-15 @ 09:11:55
URL: http://www.mountjoy.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0