Piggare igen!

Doris med mamma Jippie

                           Doris med sin mamma Jippie

Dagen idag har varit en bra dag. I mitt fall en dag åt rätt håll, det vill säga på bättringsvägen. Idag har jag tagit det ganska lugnt, vilket har varit behövligt. En sväng med hundarna har också hunnits med, vilket de uppskattade. Vi gick upp till skogen så de skulle få möjligheten att springa lösa en stund. Doris tyckte nog att det var roligast av henne och Klara. Klara är så go med Doris, hon låter Doris hållas även när Doris drar Klara i öronen.Men när hon tycker att Doris går för långt så säger hon ifrån. Men Klara är en riktigt snäll Mormor annars. Doris får gärna ligga i korgen även om Klara inte riktigt får plats när de ligger där båda två. Goa Klara!

Imorgon hoppas jag på att kunna praktisera. Som det ser ut just nu så kommer det bli så. I sånna fall kommer Jippie hem också.

Varje dag ser jag Jippie i både Klara och Doris. De är så lika men ändå så olika. Hela tiden så ser jag små små skymtar av min Jippie i dem båda. Tänk att man kan vara så lika ändå.

Vad skall ni göra ikväll? Jag skall nog åka hem till mitt hjärta tror jag och mysa med honom. Det var några dagar sedan vi sågs nu. Det är så mycket enklare att vara hos mamma när jag har Doris än hemma. På fredag kommer en nygammal hund in i mitt liv. Det känns kul att ha en egen hund igen att träna och tävla. Det ser jag fram emot. Bilder och mer om den kommande vovven kommer på fredag när han har anlänt.

Ha det bra gottfolk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0