En elefant utanför fönstret

Idag trodde jag att jag blivit tokig på riktigt. Jag satt och pratade med mamma på mobilen i bilen ute på parkeringen utanför jobbet när jag fick se något som verkligen fick mig att fundera över min mentala hälsa.  Vi pratadeut nycklarna till Riga som går av stapeln nu i helgen. Jag stänger av bilen och tar ut nycklarna. Jag vrider på huvudet och på gräsmattan ett par hundra meter fram står en elefant. Åh herre gud tänkte jag och jag sa till mamma: ” Nu måste jag ha blivit galen, det står en elefant på gräsamattan!” Nej då säger hon. Det är ju Cirkus Maximum som är i Tierp ett par dagar. Gud så sköna dessa ord var att höra. Jag var helt säker på att jag blivit tokig där ett tag.

Ha det gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0