Att ha bråttom





                                          Min fina Tippa


Man ska inte stressa heter det. Men hur lätt är det att låta bli? Det är så himla mycket jag skulle vilja göra innan jag blir gammal och dör.  Alla säger att " det där hinner du sen" men tänk om det inte blir något sen? Det var så mycket som jag och Jippie skulle göra sen som nu aldrig blev av. Jag vill inte att det händer igen.

Just nu är det många tankar i mitt huvud. Hur vet man att man gör rätt? Att man inte kämpar för något i onödan? Jag vill inte stå där en dag och inse att jag slösat bort mitt liv på något som aldrig blev något av. När är det dag satt hoppa av tåget? Och när är det dags att hoppa på nästa tåg?

Det finns ett talesätt som min mamma brukar använda sig av. Det talesättet lyder "Man får inte alltid det man vill ha, man får det man behöver" och det ligger nog något i det.

Jag måste säga att jag vet i princip ingenting just nu. Jag har en del att fundera över antar jag.

Ha det bra gott folk.


Kommentarer
Monika Jansson

Isabell... bara ta det lugnt. Du kan ändra dig många gånger och göra olika saker. Men det du har lärt dig, det du har upplevt, det är en erfarenhet en kunskap som du alltid bär med dig. Och det man vill göra nu kanske man inte vill göra om 1 år eller 10 år, men vad gör det. Mitt råd är att ge dig hän fullt ut med det som du tycker är kul just nu, häng i ett tag även om det är lite jobbigt och du skall se att det ger dig massor av glädje, kunskap, erfarenhet och vänner. Om någon vän sårar dig, försök att tala ut, fungerar inte det...släpp den vännen och skaffa en ny. Det finns såå mycket människor där ute som du ännu inte har träffat, och det finns så mycket erfarenheter och nya roliga saker att pröva på. Men man måste samtidigt ge sig själv en tid av motgångar innan man ger upp, för motgångar drabbar alla och om man inte härdar ut ett tag så får man inte uppleva tillfredställelsen av att KLARA AV saker. Livet är såå spännande och man vet inte vart livet för en, det är bara att hänga med. Njut av dagen idag, för dagen idag har du, om morgondagen vet du ingenting och gårdagen kan du inte ändra på, så lev dagen idag, den har du. STOR KRAM Monika

2010-03-24 @ 10:07:28
URL: http://www.mountjoy.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0