Livet efter döden


Passli

Många tankar i mitt liv just nu kretsar kring livet och döden. Inte så konstigt kanske. Efter det som hänt har jag insett hur viktigt det är att leva och ha ett kvalitativt liv medans man lever. Oavsett längd. Vad är det annars för mening med att leva? För mig betyder detta att jag lever det liv jag vill och gör saker som får mig att må bra. Att omge sig med rätt människor är hemskt viktigt.

Jag kan tycka att sånna här saker är lätta att säga och svåra att genomföra. Ibland tar det tid att genomföra saker även om man vill dem väldigt mycket. Det här är nog en sådan sak.

Min Jippie lärde mig att livet skall levas. Det är förkort för att skjuta upp en massa saker. Jag kan ångra att vi aldrig gjorde en massa saker som jag tyckte att jag hade "sparat" tills hon skulle bli gammal. Nu gick dem om intet. Ifortsättningen kommer jag att göra sakerna på engång. Vill jag gå en kurs innom en diciplin så  kommer jag nog inte vänta tills sen. Hoppas jag.

Ibland när livet förändras undrar man varför. Så klart. Men jag vill tro att allt som händer har något gott med sig. Som nu en hund försvinner och en ny kommer in i bilden. Jag väljer här att tro att det är meningen det som händer. Jag måste fortsätta tro på hoppet för att inte bli för nedslagen av de motgångar som möter oss här i livet. Just nu ligger mitt hopp till Aslan och mig som team. Jag vet att vi kommer komma till ett likande slut som jag och Jippie fick möta, men jag vet att den tiden man får tillsammans är värd det svåra avskedet.

På sista tiden har jag kunnat se på Jippies död ur en annan vinkel. Jag tror att jag har börjat accepterat den. Ganska skönt ändå. Det är tyvärr en oundviklig väg som jag måste gå. Förr eller senare. Men visst gör det ont.

Jag är mycket glad åt att ha min passli. Vi har kommit mycket närmare varandra på sistatiden. Mycket tid har gått åt till träning och nu börjar den ge resultat.  Aslan är väldigt lik sin mamma på träningsfronten och den unga hund som hon var när jag fick henne. Det ska bli kul att få se hur långt vi kan gå tillsammans.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0