Tankar från ett hjärta



Det finns stunder i livet som kan upplevas som besvärliga. Gånger man inte vet vad man ska tycka eller göra. Vem ska man lyssna på och hur mycket ska man lyssna på andra? Jag har en sån period just nu. Jag vet verkligen varken ut eller in. 

Sånna här stunder söker jag tryggheten i musiken. Musiken har betytt mycket för mig under årens lopp. Det är så skönt att kunna fly in i något och bara få vara en stund. Att få fly till en värld där bara jag och musiken finns, där jag får vara jag och inte måste hålla masken hela tiden kan vara ganska skönt ibland.

Mycket har hänt på kort tid. För ett halvår sedan gick jag en utbildning som jag var ganska nöjd med, min framtid såg väldigt klar och ljus ut.  Jag hade min bästa vän hos mig.

Nu när jag ser på min framid kan jag skymta solen igenom det täta dis. Så där som det kan vara en tidig morgon ute i skogen när solen börjat sin vandring. Jag vet att framtiden är ljus, det ordnar sig alltid. Men just nu är valen många liksom kraven från om världen.

Nu har det gått fyra månader sedan Tippa somnade. Jag tänker inte så ofta på det lämngre även om jag saknar henne. Man säger ju att tiden läker alla sår och jag tror det mer och mer. Även om det aldrig kommer kunna blekna helt. Det vill jag inte heller. Vi vill ju inte glömma våran älskade tippa. Det har gjort mig så ont att jag inte kunde hjälpa dig mer. Att jag inte kunde göra dig bra. Att jag inte förstod tidigare. Nu spelar det inger roll längre. Du lider inte mer.

I helgen var jag i Gävle och umgicks med Virre och Rebecca. Det var kul att träffa er igen mina kära vänner. Både lördag och söndag var vi på Gävle BK och kollade på Agility tävlingarna där. Dä träffade jag ganska mycket härligt folk, både känt och okänt. Jag var ganska trött på söndag kväll när jag kom hem. Allt hundprat tar kål på en när man inte är van :) På söndag kväll tog jag med mig hundarna och for till TBK en sväng och tränade lite agility. Aslan kommer bli en toppen hund på banorna. Det är så kul att träna med honom. Klara fick köra lite hon med. Hon är ju för go. Hon gör verkligen vad som helst för en karamell.

På måndagen så var jag iväg med Klara till vetten. Där opererade de bort ett gäng juver tumörer. Allt gick bra och damen mår fin fint.

Idag skall vi åka hem till mamma en sväng och träffa dem lite. Imorgon skall vi hem till Johans föräldrar en sväng mitt på dagen och på fredag skall jag jobba. Lördag och söndag har jag inget planerat än men det kommer väl.

Ha det gott mina vänner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0