Pojken i randig pyjamas


      
Igår såg jag filmen " pojken i randig pyjamas". En mycket gripande film som visar andra världskriget från en annan vinkel som man kanske inte så ofta annars ser. Värd att ses!

Jag kan verkligen inte förstå hur förintelsen kunde äga rum. Jag förstår inte hur man kan bli så ond. Att man kan övertala andra människor till att genomföra så hemska saker. Jag blir så illa berörd när jag tänker på det. Samtidigt som all denna ondska fanns fanns det även bra människor. Människor så som Oskar Schindler, Raul Wallenberg med flera. Sånna människor som kämpade för det som var rätt. Vi skall vara dessa människor evigt tacksamma för deras insatser. Jag är dessa människor evigt tacksam.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0