Allmän uppdatering


  


Utanför mitt fönster är det grått och dimmigt. Regnet från i natt är nu borta. Kanske solen kikar fram under dagen, vem vet.

Idag ska jag börja packa. På söndag kväll åker jag tillbaka till finland igen. Den här gången kommer vi vara kvar lite längre. Men nu kommer det nog finnas en del att göra i skolan så det kommer nog bli bra. Sommarlovet är inte långt borta nu så det gäller att hålla modet uppe.

När jag kommer hem för sommaren så ska Aslan och jag börja på en unghundskurs. Det ska bli kul. I sommar ska vi börja med viltpåret och lite mer apportering.

Nu har tre månader utan Tippa förflutit. Tänk att tiden går så fort. Jag antar att jag börjat acceptera det även om jag fortfarande in riktigt förstått. Längst inne i mig har jag nog förstått och börjat accepptera men jag försöker fortfarande förneka för mig själv att jag aldrig mer kommer få se henne. Aldrig mer kommer få arbeta med henne. Men allt har sin tid och för att man ska kunna ta sig an nästa händelse i livet måste man släppa taget om före gånede. Så är det nog med hundarna också . Ibörjan hade jag jätte svårt att ta till mig Aslan. Jag tror att det beror mycket på att Aslan kom så kort efter attt Jippie gick bort.

Aslan kommer aldrig unna ersätta Tippan men han kommer naturligtvis få en liknade roll i mitt liv. Än så länge måste jag säga att han axlar den rollen väldigt bra. Han har på sista tiden visat fina kvaliter som jag känner igen i min Tippa. Jag blir mer och mer nöjd med Aslan. Jag tror att vi kommer ha många roliga stunder tillsammans.

Ha det gott gott folk!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0