Kampen mot sockret



Tårtan på mammas födelsedag i våras

Idag utspelar sig en kamp mot sockerberoendet i min kropp. Min kropp skriker formligen efter mera sötsaker, bröd mm efter helgens kryssning. Trots detta är jag mer taggad än någonsin att avstå från allt det där. Varje gång jag fuskat slår tanken mig att jag mår ju bättre utan sockret. Det är så skönt att kunna se det!

I helgen har vi varit på kryssning. Vi åkte tillsammans med ett par kompisar på en kryssning till Helsingfors. Det var skönt att komma iväg och se något annat. Nu så här i jultider är det skönt att komma ifrån all stress och dyligt. Nu är vi dock tillbaka och julstressen har mig återigen i sitt grepp och allt rullar på i samma ekorrhjul igen.

Nu skall jag fortsätta plugga lite. Senare idag blir det städning och kanske lite köttbullsrullande inför julen.

Ha en trevlig 4:e advent!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0