Back in Kimito

Nu är jag tillbaka i Finland. Resan över gick bra. Men visst märks det att man inte är van att sova på en båt längre. Uscha så trött jag har varit idag. Tidsomställningen gör ju sitt också även om det bara är en timme så känns det nog allt.

På ninternatet är det tomt och tyst. Ingen Tispa som suckar eller kommer och gosar med matte. Jag gick en sväng på en av vägarna där vi brukade gå du och jag. Allt känns så konstigt. Din tomma bur, alla dina leksaker bara ligger där nu och samlar damm. Mattes lill hjärta. Du fattas mig ska du veta.

Annars känns det ganska kul att vara tillbaka här i skolan nu. Jag hade inte så mycket ofärdiga uppgifter som jag trodde. Det känns skönt.

Om ett par veckor beger vi oss hemmåt igen för att vara hemma en månad. Det skall bli skönt.

Ha det bra gått folk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0