Tisdagkväll i Kimito

Nu börjar det bli kväller här i Kimito. Även om det inte känns i kroppen än så märks det utomhus att Finland ligger en timme före Sverige. Igår kväll hade jag lite svårt att sova. Vad det berodde på vet jag inte. Hoppas det går bättre i kväll.

Att komma tillbaka hit känns lite märkligt och främmande men ändå kul på något sätt. När jag reste här ifrån i höstas åkte jag med min rumskompis Johanna tillsammans hem till sverige. Då fanns även tippa med i bilden. Nu när jag kom tillbaka så möts jag av ett tomt rum med en tom bur och en massa hundmat. Det suger. Men just nu är jag ändå ganska glad över att inte ha någon hund här eftersom det går kennelhosta på skolan och alla skolans hundar har fått det i princip.

Jag funderar på att ta över Klara hit senare i vår. Det skulle vara trist att vara utan hund hela våren. Visserligen åker jag ju hem snart och blir då hemma en månad innan vi åker tillbaka hit och blir här i två månader. Sedan är det dags för sommatlov. Det blir nog toppen tror jag. I sommar ska vi ha det så skönt. Jag hoppas att Johan och jag kan försöka få någon vecka ledigt tillsammans. Det vore trevligt om vi kunde hitta på något tillsammans. Annars har jag inte så mycket planer för sommaren. Just nu planerar jag bara den här veckan. Det finns inte så mycket mer att planera inför just nu.

När jag kommer hem hoppas jag på att hinna göra massa olika saker. Antagligen kommer det vara som vanligt att tiden inte räcker till och bara hälften blir gjort. Men men så är det ibland.

Tänk vad tiden går fort! Snart är Februari slut och då far vi hem. Det blir kiva det. Sen är vi hemma hela mars för att åka tillbaka i mitten på april.  När april och maj månad har gått är det dags att åka hem igen för sommar uppehåll. Nåja vi får inte lov på en gång utan har distansstudier två veckor först innan lovet börjar.

Ha det bra gott folk. Nu skall jag gå och göra mig en kopp te.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0