Livet genom mina glasögon



För drygt ett år sedan skulle jag syntesta mig för att få ett intyg till körkortstillståndet. Fyra å¨r tidigare hade jag genmfört samma undersökning utan synfel så när optikern sa att jag skulle behöva ha glasögon trodde jag inte mina öron. Det låter kanske inte som en så stor sak för världen men för mig var det jätte jobbigt. Jag var helt övertygad om att jag skulle dö blind. Nu har jag insett att det kanske inte blir så trots allt :)

Men ett år senare har jag insett att jag ser mycket sämre än jag trodde för ett år sedan. Det går inte en dag utan att jag behöver använda glasögonen. Jag har än inte vant mig vid dem. Det kanske kommer.

Igår kväll var vi hos gannarna. Det var så trevligt! Vi har så kul ihop. Det är härligt att ha så bra grannar som man alltid kan vända sig till om det är något.

Idag skall vi plocka lite här hemma. En sväng till valbo skall hinnas med det med.  

Ha det gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0