Att ta ansvar för sina handlingar

Det är väldigt lätt att lämna över ansvaret för saker och handlingar på andra. Det är alltid lättare att lägga ansvaret på någon annan. Jag har gjort det många gånger, tyvärr.

Jag vill kunna vara stolt över mitt liv och mina val och den enda som kan förändra mig är jag själv. Nu har jag kommit till en punkt i livet där jag inser att varken jag eller någon annan mår bra i längden av vissa beteenden som jag har, så nu har jag bestämt mig för att ta ansvar och förändra mig till det bättre. Det kommer ta tid och antagligen kommer det bli jobbigt men i längden är det helt klart värt det.

Jag har bestämt mig och det här är min väg att gå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0