Nu är glada julen slut!


          Så kommer sockorna se ut när de blir klara!

Japp idag när jag plockade undan allt julpynt så trallade jag på visan som jag som barn sjöng på olika julgransplundringar " nu är glada julen slut, slut, slut granen kastas ut, ut, ut men nästa år igen kommer han igen, vår gamle vän, för det har han lovat!" Mysigt med familjehögtider!

När vi ändå höll på blev det en heldel städaning också. Jag passade på att byta gardiner i både vardagsrummet och köket. Fönstret i det "lila rummet" fick sig också en liten gardin och vips såg det mycket trevligare ut. Bilder på de fina fönstrerna kommer.

Nu sitter vi här och känner oss jätte jätte nöjda med dagensinsats.

Att bero på familjehögtidet så var jag och hälsade på min barndomskompis Sara här om dagen. Sara och hennes sambo fick en liten pojke i melladagarna som skall hete Theodor. Gud så söt han var den lille! Det är så mysigt nrä man får möjlighet att snosa lite på dem. En vacker dag är det vår tur :)

Nej nu skall jag gå och lägga mig på soffan en stund och glo lite på tv. Kanske så stickar jag ett par varv på sockorna som jag stickar också vem vet.

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0