Solsken

Idag skiner solen hos oss och det är lagomt kallt ute. Jätte jätte skönt ute idag. Jag och hundarna gick en sväng ner till älven imorse. Där nere var det alldeles tyst och stilla. Jätte skönt! Jag älskar att vara ute i naturen tillsammans med hundarna och bara vara. Inget som stör. Bara vi tillsammans.

Nu håller jag på att packa lite. Jag och hundarna skall sova hemma hos mamma i natt. Mysigt värre! Även om jag lever ett väldigt bra liv idag här i Söderfors med Johan så saknar jag ändå livet jag levde förr när jag bodde i Tierp. Jag kände mig så mycket friare när de var "lättare" att ta sig ut i naturen. Där fanns det öppna vyer att vistas i. Långa sträckor att gå utan att möta varken bilar eller människor. Här där vi bor idag, mitt i ett villaområde. Lite instängd känner jag mig nog. Flera fina stråk finns här också men man möter alltid någon. Man är sällan ensam. Jag längtar tills jag blir bilburen igen och kan ta mig ut i skogarna där jag hör hemma.

Hoppas ni får en bra Onsdag kära vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0