Life goes on

 

Talpedagogen Lionel                                                   Kung George VI

Ja livet går vidare även om vissa kanske inte längre står vid min sida, olyckor har inträffat och vi snart skall flytta. Och det känns ganska bra. Energin börjar återkomma till mig och jag orkar mer och mer. Det känns bra! Jga har nog aldrig njutit av livet så mycket som jag gör just nu. Lite ironiskt att jag måste vara med om något dyligt för att kunna njuta lite :).

Igår kväll började jogan och jag titta på "The Kings speech" . En film som handlar som Kung George VI (drottning Elizabeths fader). Han stammar och får ta hjälp av en talpedagog för att kunna hålla tal till sitt folk. En mycket fin historia som utspelar sig på 1930-talet.  Filmen är baserad på en sannhistoria och berörde mig djupt. Jag rekomenderar den absolut till alla.

Imorgon skall vi titta på lägenhet, så håll tummarna för att det är något att ha!

Ha det gott mina vänner!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0