Lucia, döden och flytt



Nu har en vecka gått igen. Tiden rinner iväg och snart är det jul. Nästan alla julklappar är inköpta. Det blir väl till att ge sig ut dagarna innan som vanligt. Bara allt lugnar sig ska det nog ordna sig.

Jag tänker vaje dag att jag skall skriva ett inlägg i bloggen men när jag väl kommit hem på kvällen är jag så trött att jag gå direkt till sängen. På fredag är sista dagen på praktiken innan jul. Sen har jag jullov! Det skall bli skönt att få spendera lite tid med familjen. Här om dagen slog det mig hur fort tiden går och hur viktigt det är att ta vara på varje ögonblick med sina nära och kära. Man vet aldrig när det nått sitt slut. För ett par dagar sedan var det 10 år sedan min morfar gick bort. Det kom hastigt och alla blev vi förvånade över hur fort döden kna inträda. Från att precis ha varit och köpt julklapp åt mormor och ätit lunch med henne till att 20 mminuter senare ligga död utanför ytterdörren. Jag kommer aldrig glömma den dagen. Du fattas oss morfar!

Nu faller mörket här utanför fönstret och adventsljustaken i fönstret glimmar så fint. Det är så mysigt med julen. Jag hoppas det blir en bra jul i år. Joahn och jag kommer fira jul i Sandviken hos Johans systers sambos syster med familj. Jag tror att det kommer bli jätte trevligt!

Veckan som kommer kommer nog bli väldigt stressig. Imorgon skall jag till Knivsta på C15kurs. De skall bli jätte kul. Sen på tisdag skall jag och hundarna till Örbyhus för att praktisera. På tisdag eftermiddag är det luciatåg på lillasysters dagis. Onsdag till fredag är jag i uppsala på Kliniken och praktiserar. Det hinns nog inte med någon hundträningn den här veckan tyvärr. Men det kommer väl hoppas jag.

Just nu sitter jag och lyssnar lite på Lasse Tennander. En helt fantastisk man med en helt fantastisk musik. En av mina favoriter är Rötter. Den låten får min längtan till Gotland att vakna till liv igen. Jag kommer aldrig glömma det livet vi hade där. Snart har det gått ett år sedan vi kom hem därifrån. Många gånger har jag undrat om vi verkligen skulle ha åkt hem. Jag kommer nog alltid längta tillbaka. I sommar åker vi dit en sväng. Det skall bli kul att komma tillbaka igen.

Igår flyttade jag ur min lägenhet i Tierp. Det kändes skönt men ändå sorgligt. För ett tag sen läste jag på en blogg om ett för mig nytt sätt att se på livet. Skribenten menade att varje gång hon flyttade stannade hon upp och tänkte efter på den tid som varit under den tiden i livet då hon bodde i den lägenheten eller huset. På saker som funnits hos henne då. Igår när jag skulle låsa dörren innan vi skulle åka kände jag hur detta komm över mig. När jag stängde den dörren stängde jag även den delen i mitt liv. Det skändes skönt men samtidigt sorgligt. Jag lever ett annat liv nu.

Ha det bra gott folk!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0