Imorgon styr vi kosan hemmåt!



Om precis 24 timmar sitter vi i bilen och väntar på att få köra på färjan. Då är det drygt 11 timmar kvar tills vi är hemma i sverige igen. Jag hoppas vädret till havs är bättre än det varit här på ön de senaste dagarna. Här om dagen var det ett riktigt oväder som kom med buller och bång. På bara en halvtimme var det full strom. Det var väldigt obehagligt.

Det är synd att det tar så lång tid att åka emellan men det är helt klart värt det när man kommer hem igen och får träffa alla där hemma. Det är skönt att kunna åka nattur så man kan sova bort tiden. Den här gången kommer jag hinna göra en massa saker innan jag måste packa min väskor för att bege mig österut igen. Det känns jätte skönt!


Jag har i skrivande stund nästan packat allt. Det känns bra även om man undrar om man missat något men men det märksväl när jag kommit fram. Det finns ett gammlat talesätt som säger så här: "Man saknar inte kossan förän båset är tomt" och visst ligger det sannig i det. Man saknar ju inte sakerna när man inte behöver dem. Så det märksväl när jag väl behöver dem antar jag.

Nej nu har jag inte ro att skriva mera. Jag får skriva mer när jag kommit hem till min kära igen.

Hare gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0