"Förr eller senare får man betala i kassan"

För ett tag sedan var det en arbetskompis till mig som sa vid något tillfälle "förr eller senare får man betala i kassan", jag tänkte inte så mycket mer på det men så igår slog det mig.

Anledningen till att det slog mig var att min tidigare chef kom förbi på jobbet och skulle köpa mat åt sin katt. När hon såg mig såg hejade hon och vi småpratade lite. Hon berättade att hon bytt jobb och att "hon blivit människa igen" som hon uttryckte det. Efter en stund säger hon något oväntat, "jag ber om ursäkt för hur jag behandlade dig när vi jobbade tillsammans. Jag har tänkt mycket på dig, att det var fel." Ja sa jag, det var fel men nu är det över. Jag tycker att det är bra att man ber om ursäkt när man gör någonting fel.

Ja förr eller senare får man batala i kassan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0