En dröm jag har



Fotograft: Anne Geddes
Den här drömmen jag har delar jag nog med många andra, ni som läser det här kommer kanske känna igen er lite i den. Vad vet jag?

Jag drömmer om att bli förälder. Jag hoppas och tror att det är en "sanndröm" som jag kommer få uppleva. Jag längtar så efter den dagen då jag äntligten kommer kunna börja planera för att skaffa barn. Just nu så är det många runt i krig som antingen är gravida eller precis har fått barn. Det är så mysigt att få vara i närheten av dessa små. Bara känna lukten av bebis, åh Jag smälter varje gång! Det är en så otroligt stor gåva att kunna få barn. Något som jag hoppas att vi människor förstår och uppskattar.

Det är jätte bra att vi har fri abort i Sverige och att det är kvinnan själv som får bestämma om hon skall bli mamma eller inte. Alla vill inte bli föräldrar och alla passar heller inte som föräldrar. Dessutom så finns det sitvationer där det kanske skulle vara en hälsorisk för mamman att behålla barnet.

Jag hoppas verkligen att när turen att få barn kommer till mig så ska både jag och barnet få vara friska och njuta av livets förändringar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0